16 listopada zorganizowaliśmy kolejną już edycję BC Customer Day. Konferencja dedykowana naszym klientom odbyła się w samym centrum Warszawy. W tym roku jej głównym celem było przybliżenie zebranym aktualnych strategii rozwoju Business Central i świata zintegrowanych z nim aplikacji, a także wskazanie, jakie zmiany zachodzą w naszych metodach pracy. Do udziału zarejestrowało się blisko 170 gości!
Zgodnie z tradycją, oprócz części konferencyjnej, nie zabrakło również wieczoru pełnego emocji. Czyli wspólnej kolacji z rozdaniem nagród BC Customer Day 2023.
2 ścieżki tematyczne
W tej edycji wprowadziliśmy nową formułę konferencji. Część prelekcji odbyła się w ramach 2 osobnych ścieżek tematycznych – jednej dedykowanej aplikacjom biznesowym oraz drugiej poświęconej kierunkom współpracy. Poprzez takie rozwiązanie chcieliśmy umożliwić naszym klientom swobodny wybór najbardziej interesujących dla nich sesji, a samą agendę spotkania mogliśmy wzbogacić o więcej inspirujących tematów.
Jak zmienia się Business Central? Wchodzimy w erę sztucznej inteligencji
Podczas jednej z pierwszych prelekcji opowiedzieliśmy o tym, w jakim kierunku zmierza Dynamics 365 Business Central. Z roku na rok obserwujemy, jak intensywnie rozrasta się środowisko dodatkowych rozwiązań dla systemu. Microsoft konsekwentnie inwestuje m.in. w rozwój ekosystemu zintegrowanych rozwiązań, a obecnie jednym z tematów wzbudzających nie małe emocje jest oczywiście AI.
Z tego względu zaprezentowaliśmy nieco szerzej to, jaką wartość w tej chwili sztuczna inteligencja i oparte na niej rozwiązanie Copilot dodaje nie tylko do samego Business Central, ale również Mirosoft 365 oraz usług Power Platform. W pierwszym przypadku wspomaga już m.in. tworzenie podsumowań spotkań, klasyfikację tekstów, generowanie i moderowanie treści, analizę sentymentów, tłumaczenia czy odpowiedzi na wiadomości e-mail. Ze stopniowo rozszerzanej asysty Copilota możemy też korzystać przy tworzeniu aplikacji w Power Apps, przepływów pracy Power Automate, raportowaniu w Power BI oraz opracowywaniu treści i struktur danych w Power Pages.
Temat sztucznej inteligencji był szeroko omawiany również podczas listopadowej konferencji dla partnerów Dynamics 365 Business Central, co szerzej opisaliśmy w artykule – Directions EMEA 2023: Czy AI i Copilot odmienią sposób korzystania z Business Central?
Dodatkowych aplikacji biznesowych wciąż przybywa
I to właśnie im poświęciliśmy jedną ze ścieżek tematycznych. Na Microsoft AppSource – platformie gromadzącej szereg dodanych rozwiązań dla narzędzi Microsoft – jest już ponad 4,5 tyś. aplikacji wyłącznie dla Business Central. Wybór jest więc ogromny, a my dokładamy do niego swoją cegiełkę, udostępniając obecnie ponad 23 aplikacje, z których część mieliśmy przyjemność przybliżyć klientom właśnie 16 listopada. A kolejne wciąż w drodze!
Ścieżka tematyczna nie skupiła się jednak wyłącznie na portfolio naszych produktów. Podczas sesji wzbogaconych o demo, pokazaliśmy w akcji rozwiązania:
- Visual Advanced Production Scheduler – graficzne narzędzie planistyczne dla firm produkcyjnych;
- Continia Document Capture do digitalizacji dokumentów zakupu i sprzedaży;
- Microsoft Power BI – jedno z najbardziej efektywnych narzędzi dedykownych zaawansowanej analizie biznesowej.
Krajowy System e-Faktur i zmiany w metodach współpracy
Drugą ścieżkę części konferencyjnej rozpoczęliśmy od angażującego obecnie tematu integracji Business Central z KSeF. Przeanalizowaliśmy związane z tym wymagania prawne, a także aspekty implementacji projektu funkcjonalnego, omawiając najważniejsze założenia, dostępność oraz strategie utrzymania i dalszego rozwoju. Przybliżyliśmy również, jakie możliwości stoją przed użytkownikami, którzy korzystają z niewspieranych wersji systemu ERP.
Stale ewoluujący produkt, zwiększające się portfolio naszych własnych aplikacji, zmiany w otoczeniu biznesowym i kolejne doświadczenia projektowe to czynniki, które naturalną siłą rzeczy prowadzą też do zmian w naszych metodach pracy. Omówiliśmy dokładnie nowe praktyki, które mają na celu ułatwienie komunikacji z klientami i udskonalenie wsparcia, jakie zapewniamy użytkownikom. Stąd wprowadzenie Nowej Umowy Serwisowej, jednego punktu kontaktu – tzw. SPOC, oraz optymalizacja trybu obsługi zgłoszeń.
Time to upgrade
Niezmiennie istotnym tematem było również przejście na nowe wersje systemu. Polityka Microsoft dotycząca zasad utrzymania i wsparcia produktu powinna stanowić dla użytkowników bodziec do decyzji o upgradzie. Nowe wersje Dynamics 365 Business Central pojawiają się aż dwa razy do roku, a ich okres wsparcia jest krótszy niż wcześniej. Stąd celem naszej prelekcji było przekazanie jak najlepszych praktyk i sprawdzonych scenariuszy przejścia do najnowszej wersji Business Central
Wyjątkowy wieczór z rozdaniem nagród BC Customer Awards
Zgodnie z tradycją, BC Customer Day 2023 nie obejmowało jedynie części konferencyjnej. Wieczorem spotkaliśmy się z klientami w jednej z najbardziej znanych warszawskich restauracji – Baila Show & Dining, by w swobodnej atmosferze podzielić się refleksjami i inspiracjami na przyszłość.
Kolację wzbogacił występ zespołu jazzowego oraz kolejna już edycja rozdania nagród BC Customer Awards, podczas której wyłoniliśmy zwycięzców w 4 kategoriach dla firm oraz 1 kategorii indywidualnej.
Jeszcze raz serdecznie gratulujemy i dziękujemy za dotychczasową, wyjątkową współpracę firmom:
- BLIK – za decyzję o rozbudowanej instalacji z wykorzystaniem szerokich możliwości ekosystemu One Microsoft,
- Radaway – za odwagę i determinację we wdrażaniu cyfrowych innowacji,
- AVK – za szerokie wykorzystanie aplikacji IT.integro,
- Burda Media Polska – za mistrzowską realizację projektu w zgodzie z metodyką projektową i założeniami,
- oraz Pani Magdalenie Furs z Gi Group, czyli zwyciężczyni w kategorii Biznesowa osobowość roku.
I oczywiście dziękujemy wszystkim gościom BC Customer Day 2023 za to, że możemy budować z Wami wspólną przyszłość opartą na inspirujących technologiach!
<