Operator transportu publicznego SWK Mobil Krefeld zdecydował o zakupie 10 autobusów wodorowych Urbino 12 hydrogen. Bezemisyjne Solarisy usprawnią ruch pasażerski w mieście Krefeld, położonym w zachodnich Niemczech. Dostawy zostaną zrealizowane do maja 2025 roku.
Solaris Bus & Coach otrzymał kolejne zamówienie na autobusy wodorowe. Niemiecki przewoźnik SWK Mobil Krefeld zdecydował o zakupie 10 bezemisyjnych autobusów wodorowych Urbino 12 hydrogen. Pierwsze trzy sztuki bezemisyjnych Solarisów zostaną dostarczone do miasta Krefeld położonego w zachodnich Niemczech do końca 2024 roku, a pozostałe siedem do maja 2025 roku.
„Rozwój segmentu autobusów wodorowych nabiera rozpędu, a Solaris z dumą zajmuje pozycję lidera tej zmiany. Gratuluję SWK Mobil Krefeld strategicznej decyzji o inwestycji w lepszą, czystą przyszłość mieszkańców regionu” – powiedział Olivier Michard, Członek Zarządu firmy Solaris ds. Sprzedaży i Marketingu.
Pojazdy Urbino 12 hydrogen zamówione przez Krefeld będą wyposażone w elektryczny silnik centralny o mocy 160 kW. Autobusy będą zasilane energią z wodorowego ogniwa paliwowego. Na wyposażeniu będą również baterie Solaris High Power, które stanowią dodatkowy magazyn energii elektrycznej. Urbino hydrogen będą klimatyzowane za pomocą pompy ciepła.
SWK Mobil Krefeld zdecydował się na wsparcie procesu zarządzania flotą w postaci eSConnect. To autorskie narzędzie Solaris, które zapewnia pełny dostęp do danych potrzebnych do oceny wydajności autobusu lub zaplanowania jego dalszej eksploatacji.
W Europie nieustannie rośnie zainteresowanie rozwiązaniami bezemisyjnymi opartymi na technologii wodorowej. Firma Solaris ma w swoim portfolio ponad 450 zamówionych autobusów wodorowych z terminami dostaw na najbliższe lata oraz 140 już dostarczonych, które obsługują transport publiczny w kilkunastu miastach Europy. Rynek niemiecki należy do najbardziej aktywnych, jeśli chodzi o wyposażanie swoich flot w autobusy wodorowe. Urbino hydrogen jeżdżą już w Kolonii, Wuppertal, Hofolding, Weimar, Frankfurcie, Gross-Zimmern, jak i w aglomeracji Monachium. W realizacji są kolejne kontrakty, m.in. dla Aschafenburga, Güstrow, Gross-Gerau, Hamburga i Duisburga.