Za nami trzy dni konferencji Directions EMEA 2021, która odbyła się między 27 a 29 października. Ze względu na pandemię COVID-19, forma największego wydarzenia dla Partnerów Microsoft Dynamics, stała początkowo pod znakiem zapytania. Konferencja odbyła się jednak zgodnie z planem w Mediolanie, gromadząc w jednym miejscu ponad 1600 uczestników. Jak co roku, Directions EMEA pozwoliło pozostać na bieżąco z ewolucją rozwiązań Dynamics 365 oraz poznać plany i strategie Microsoft na przyszłość. Jako Silver Sponsor eventu mieliśmy natomiast okazję zaprezentować autorskie rozwiązania IT.integro z rodziny Global Apps.
Global Apps na Directions EMEA 2021
W tym roku po raz kolejny pojawiliśmy się na Directions EMEA w roli Srebrnego Sponsora. Już pierwszego dnia mieliśmy okazję poprowadzić dwie sesje – prelekcję główną oraz Expo-Theater. Nasz tegoroczny udział w evencie poświęciliśmy w pełni trzem rozwiązaniom IT.integro: Advanced Intercompany, Master Data Management System, Intercompany Insights. Opracowane przez nas aplikacje wchodzą w skład Global Apps, a więc produktów dedykowanych organizacjom rozproszonym, wielooddziałowym i grupom kapitałowym działającym na całym świecie.
Podczas głównej sesji udało nam się zgromadzić na sali pokaźną liczbę Partnerów, którym zaprezentowaliśmy specyfikę i możliwości Advanced Intercompany – rozwiązania, które łączy w sobie zalety klasycznego systemu EDI oraz funkcjonalności przeznaczonych do obrotów wewnątrzgrupowych. Sesja Expo-Theater pozwoliła nam z kolei przedstawić po krótce wszystkie trzy produkty Global Apps, które poza obsługą dokumentów sprzedażowo-zakupowych w czasie rzeczywistym, pomagają też synchronizować dane i dzielić informacje na temat zapasów. Dokładnie możecie poznać nasze aplikacje na stronie www.BCGlobalApps.com.
Mimo, że prelekcje zakończyliśmy już pierwszego dnia to cały okres konferencji był dla nas intensywnym czasem spotkań na naszym stoisku! W tym roku, oprócz ekspertów IT.integro, na odwiedzających nas uczestników czekała też niespodzianka w formie konkursu z nagrodami.
Dynamics 365 Business Central – co się zmieni?
W czasie Directions EMEA 2021 mieliśmy okazję uczestniczyć również w wielu prezentacjach z perspektywy widzów i poznać przyszłość Dynamics 365 Business Central w nadchodzących miesiącach i kolejnym roku. Przedstawiona została m.in. mapa dostępności systemu z uwzględnieniem aktualnych lokalizacji – wraz z ekspansją przewidzianą na obecny listopad.
Czego możemy się natomiast spodziewać w ramach najbliższego wave 1? Częściowo kontynuowania dotychczasowych strategii, a więc inwestycji w bezpieczeństwo, dalszą poprawę funkcjonalności w ramach Finansów i Łańcucha dostaw oraz pogłębiania integracji z MS Teams. Microsoft będzie też dalej inwestował w poprawę płynności onboardingu nowych użytkowników oraz w narzędzia programistyczne: profilowanie, personalizację i DevOps.
Duży obszar aktualizacji dotknie również raportowanie – i to nie tylko w ramach Power BI. Nowe opcje pojawią się także w MS Excel i MS Word. Microsoft planuje m.in. wprowadzenie powiadomień o zakończeniu raportów działających nieprzerwanie w tle oraz sprawniejszego przepływu dokumentów.
Wskazując filary, na których ma opierać się rozwój Dynamics 365 Business Central, podkreślono m.in. rosnące znaczenie sztucznej inteligencji. Wchodzimy w erę predykcji, w której AI ma stanowić klucz do optymalizacji procesów biznesowych. Przedstawiono także wizję dotyczącą przyszłej współpracy między partnerami a klientami. Bazuje ona przede wszystkim na znacznie szerszej samodzielności klientów w zakresie startu pracy i konfigurowania zarówno systemu, jak też dodatkowych aplikacji – w oparciu o wiedzę partnerów.
Na bieżąco z chmurą
Jednym z wiodących kierunków strategii rozwoju Dynamics 365 Business Central jest niezmiennie popularyzowanie chmury obliczeniowej. Ze statystyk zaprezentowanych na konferencji widać, że założenie się sprawdza. W ciągu ostatnich dwóch lat liczba Partnerów oferujących system w wersji on-cloud wzrosła z blisko 1400 do ponad 3300, zaś użytkowników wykorzystujących model – z 2000 do 20 000. Poruszona została kwestia użyteczności SaaS z perspektywy dużych organizacji. Czy może się dla nich faktycznie sprawdzić? Jak stwierdzono – tak, przede wszystkim dzięki swojej skalowalności, jednak mówiąc o efektywności chmury nie możemy zapominać o języku programowania.
Co ważne, zniknie rekomendacja dotycząca maksymalnej wielkości danych w czasie migracji. Do tej pory zalecano trzymanie się poniżej granicy 80 GB. Obecnie zalecenie nie obowiązuje.
Sesje poświęcone systemowi w wersji chmurowej poruszyły również istotną kwestię z perspektywy najczęstszych wątpliwości użytkowników, czyli bezpieczeństwa. Wskazano jedne z głównych przykładów zabezpieczeń danych, w jakie Microsoft inwestuje.
AppSource w liczbach
W trakcie konferencji podano aktualne statystyki dotyczące AppSource. Na platformie znajduje się obecnie ponad 1800 rozwiązań i ponad 500 usług doradczych. Liczba dostępnych aplikacji zanotowała czterokrotny wzrost od poprzedniej edycji wydarzania, która odbyła się w 2019 roku. 200 najpopularniejszych rozwiązań użytkowanych jest przez przynajmniej 50 klientów – co ciekawe wśród najbardziej aktywnych użytkowników platformy pod kątem pobrań znajdują się klienci z Włoch.
3 dni konferencji w Mediolanie było dla nas bardzo intensywnym czasem, z którego wynieśliśmy wiele strategicznych informacji i który – mamy nadzieję – uda przekuć się w nowe możliwości współpracy. Dziękujemy wszystkim Partnerom, którzy uczestniczyli w naszych sesjach, a także tym, z którymi mieliśmy okazję porozmawiać osobiście. Do zobaczenia w przyszłym roku!