E-commerce jest tematem corocznej konferencji organizowanej przez Konfederację Lewiatan, która na stałe wpisała się w kalendarz naszych wydarzeń. W jej ramach uczestnicy paneli i warsztatów analizują dynamiczne zmiany zachodzące na rynku e-handlu; eksperci i uczestnicy rynku wymieniają się doświadczeniami, wiedzą oraz zastanawiają – co zachodzące wokół nas zmiany oznaczają dla rynku e-commerce w Polsce?
Każdego roku w wydarzeniu, zarówno stacjonarnie, jak i online, uczestniczy kilkaset osób, w większości doświadczonych praktyków biznesu, reprezentujących szereg mocno osadzonych w e-commerce firm oraz innowatorów na rynku handlu w sieci. Wydarzenie stanowi również doskonałą okazję do networkingu i nieformalnych rozmów.
Tegoroczna konferencja zaplanowana została na 21-22 czerwca, a przedmiotem dyskusji i wymiany wiedzy będą takie kwestie jak e-commerce po pandemii, czyli które z praktyk zostały z nami na dłużej i jakie wnioski wyciągnął biznes z pandemicznych problemów; w jaki sposób firmy mogą spełnić rosnące oczekiwania ze strony konsumentów, a także – które z globalnych nowych trendów mogą zagościć wkrótce na polskim rynku?
Termin 21/06/2023 – 22/06/2023
Godzina 09:00
Rejestracja Zarejestruj się
AGENDA – TBC
9.30 – 10.00 Rejestracja
10.00 – 10:30 Oficjalne otwarcie spotkania
10.30 – 11:30 Panel dyskusyjny : Wejście we współpracę z internetową platformą handlową – próba bilansu
Panel ma na celu pokazanie, na zasadzie porównawczej, możliwości i korzyści jakie daje współpraca z platformą handlu elektronicznego (marketplace). Uczestnicy wezmą udział w dyskusji na temat warunków jakie należy spełnić by wejść we współpracę z platformą, jakie korzyści może odnieść dana marka/sprzedawca wybierając określoną platformę, co decyduje o wyborze platformy (łatwość i intuicyjność poruszania się po niej, fair zasay współpracy, bezpieczeństwo), czy z perspektywy sprzedawcy konkurencja między platformami jest wystarczająca?
11.35 – 12:35 Panel dyskusyjny: Jak nie zostać w tyle – nowe technologie w e-commerce/AI w e-commerce
Sztuczna inteligencja służy do monitorowania doświadczeń klienta, uutomatycznie sygnalizuje obszary, które wymagają poprawy (wzrost liczby porzuceń koszyka zakupowego, opuszczanie strony, problemy, spadek szybkości zapasów produktów, dokonywanie lepszych prognoz sprzedaży w przyszłości, zapewnienie lepszej obsługi klienta, retargetowanie konsumentów. Uczestnicy dyskusji odnosić się będą do kwestii tego na ile nowe rozwiązania zapewniają prostsze, bardziej płynne, wygodniejsze, spersonalizowane doświadczenie zakupowe, na ile AI pomaga w pozyskiwaniu nowych grup klientów. Czy asystenci głosowi i czatboty będą standardowym elementem obsługi klienta w e-commerce? Na ile narzędzia VR and AR mają szansę zawojować sektor?
12.35 – 13:10 Przerwa
13.10 – 14:10 Panel dyskusyjny: Mikropłatności – nowy trend w e-commerce
Mikropłatności stały się nie tylko jednym z symboli, ale i filarów gospodarki cyfrowej opartej na usługach w chmurze, adresowanych do konsumentów. Rewolucję napędza popularność produktów i usług dostępnych wprost z aplikacji – zwłaszcza w naszych smartfonach. W ostatnich latach rynek mikropłatności rośnie w szybkim tempie, czemu sprzyjają coraz lepsze – a więc bezpieczniejsze, niezawodne i szybkie – rozwiązania technologiczne. Coraz trudniej też wyobrazić sobie codzienne życie bez możliwości błyskawicznych płatności dających „teraz i tu” dostęp do wybranych dóbr. W którym zatem kierunku zmierzać będzie ten segment rynku? Czy będziemy świadkami ujednolicenia czy też rozdrobnienia rozwiązań służących tym transakcjom? W jaki sposób instytucje publiczne, w tym regulatorzy, powinni spoglądać na rozwój tych usług? Jak mikropłatności definiują dziś dostęp do produktów i usług, a z perspektywy uczestników rynku e-commerce – determinują kierunki i tempo rozwoju handlu w sieci. Wreszcie, jak polski rynek wypada w konfrontacji z dojrzałym Zachodem, USA i Dalekim Wschodem?
14.15 – 15:15 Panel dyskusyjny: Obywatele Ukrainy – jak e-commerce może zaadresować potrzeby nowej grupy konsumentów
Niemal 6 milionów uchodźców z Ukrainy to – co by nie mówić – kolejna grupa docelowa, której zachowania zakupowe warto poznać i do której potrzeb e-commerce powinien się dostosować. I tu do gry wkracza CSR, czyli trend do aktywnego udziału marek w działaniach prospołecznych. Czy dzięki i poprzez zaangażowanie społeczne firmy dowiadują się więcej o wymaganiach nowej grupy klientów?
15:15 – 16:00 Przerwa kawowa
16:05 – 16:15 Panel dyskusyjny: Klient powracający – jak budować markę w e-commerce
Uczestnicy panelu będą się wspólnie zastanawiać co zrobić by pozyskać grupę wiernych klientów. Jak budować markę i jakich narzędzi używać by uzyskać efekt zwiększonej identyfikacji klienta z marką, co przekonuje do powrotu do zakupów w danych sklepie/na platformie (jakość produktów, usług i łatwość ich użycia, zniżki i programy premium, zaangażowanie społeczne firmy, nowinki technologiczne, szybsze dostawy, zwiększenie zaangażowania nabywców). Co zrobić, aby doświadczenie zakupów online maksymalnie odpowiadało preferencjom klientów.
16:20 – 17:20 Panel dyskusyjny: Social commerce – jak docierać przez social media do właściwych grup odbiorców
Dyskusja toczyć się będzie wokół tego jak prowadzić social media w segmencie e-commerce, w tym na jakie treści jest największe zapotrzebowanie, czy opłaca się współpracować z influencerami i na jakich zasadach, czy krótka forma (krótki przekaz video/ krótki tekst) to tymczasowa moda czy już trend, czy żyjemy w czasach w których obraz/video w e-commerce przemawiają do odbiorcy silniej niż tekst?
Czy interakcje z użytkownikami i budowanie ich zaangażowania w zakupy on-line poprzez możliwość dzielenia się swoimi treściami są przepisem na sukces w e-commerce? A może furorę zrobi live shopping?
17:20 – 17:30 Zakończenie spotkania
Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w konferencji oraz w tematycznych warsztatach.