20 stycznia BusinessEurope zorganizowało webinar nt. nowej Unijnej Strategii „Brama na Świat”. Celem inicjatywy jest uruchomienie inwestycji na kwotę 300 mld euro w latach 2021–2027, a tym samym wsparcie trwałej odbudowy gospodarczej na całym świecie, przy uwzględnieniu potrzeb naszych partnerów oraz strategicznych interesów UE.
BusinessEurope spotkanie strategia
Strategia jest popierana przez przedsiębiorców, w tym BusinessEurope – europejską federację zrzeszającą organizacje pracodawców z całej Europy, w tym Konfederację Lewiatan.
Komisja Europejska ogłosiła 1 grudnia br. Strategię „Brama na świat” na rzecz rozwoju inteligentnych, czystych i bezpiecznych połączeń w dziedzinie technologii cyfrowych, energii i transportu oraz wzmacniającą systemy opieki zdrowotnej, edukacji i badań naukowych. Stanowi ona wyraźny sygnał dla naszych partnerów handlowych i sąsiadów, że UE poważnie myśli o odgrywaniu roli geostrategicznego gracza.
Gośćmi specjalnymi webinarium byli Taneli Lahti (Szef Gabinetu Komisarza Jutta Urpilainen), Markus Berndt (Dyrektor Europejskiego Banku Inwestycyjnego) oraz europoseł Reinhard Bütikofer. Co istotne, było ono pierwszym spotkaniem unijnych decydentów z przedstawicielami europejskiego biznesu, który ma odgrywać kluczową rolę w inicjatywie „Brama na Świat”. Z ramienia Konfederacji Lewiatan w spotkaniu brał udział Adam Dorywalski, Ekspert ds. UE Biura w Brukseli.
Oficjalny komunikat prasowy Komisji Europejskiej i odpowiednie dokumenty uzupełniające można znaleźć tutaj. Lata