2 grudnia 2022r. godz. 9.30
HOTEL NOVOTEL, Warszawa
Rejestracja http://ikongr.es/c/rbssyBHj
Już nikt nie ma wątpliwości, że pandemia zmieniła stosunek konsumentów do korzystania z e-handlu. Odpowiedzią na piorunujący rozwój rynku e-commerce są coraz częstsze regulacje dotyczące praw konsumenta. W ostatnich latach rozszerzone zostały one o sferę aktywności klientów w internecie. Klienci dokonujący e-zakupów są coraz bardziej świadomi swoich praw, jak i nowych rozwiązań technologicznych mających na celu ułatwienie procesu zakupowego.
Zmiany we wzorcach konsumpcji wiążą się z nowymi wyzwaniami. Transformacja cyfrowa w diametralny sposób wpłynęła na życie konsumentów, oferując im coraz większe możliwości. Tym samym, może ona jednocześnie utrudnić podejmowanie świadomych osądów, co sprawia, że zapewnienie należytej ochrony ich interesów będzie coraz trudniejsze.
Podczas konferencji, w gronie ekspertów oraz przedstawicieli biznesu skoncentrujemy się na rozwiązaniach umożliwiających jak największą ochronę interesów i bezpieczeństwa konsumentów oraz zapewnienia satysfakcjonującego doświadczenia zakupowego.
Tematem dyskusji będzie również nadchodzące regulacje nakreślające relacje konsument vs platforma e-commerce, oraz czy ich wdrożenie przyniesie korzyści dla samych konsumentów. Zastanowimy się także, jak zmieniają się zwyczaje zakupowe konsumentów oraz usługi same day delivery.
PROGRAM:
9.30 – 10.00 Rejestracja
10.00 – 10.40 Wystąpienie powitalne
- Maciej Witucki – Prezydent, Konfederacja Lewiatan
- keynote speech – Mourad Taoufiki, Country Manager, Poland, Amazon
- keynote speech – Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Konkurencji I Konsumentów “Nowy program na rzecz konsumentów (New Consumer Agenda) szansą na wzmocnienie pozycji konsumenta w świecie e-commerce
10.45 – 11.45 Panel dyskusyjny
Zmiany prawne w zakresie prawa konsumenckiego w Polsce. Nowe rozdanie w relacjach konsument vis-a-vis platforma e-commerce
- Próba oceny wpływu zmian prawnych na pozycję konsumentów (wdrożenie Omnibusa plus dyrektywy cyfrowej I towarowej) – zmiany rewolucyjne czy kosmetyczne?
- Jak e-commerce przygotowuje się do sprostania nowym wymogom? Wdrożenie których wymaga będzie wyzwaniem?
- Korzyści dla konsumentów?
Prelegenci:
- Katarzyna Manteuffel – Corporate Counsel, Amazon
- Michał Herde – Prezes Oddziału Warszawskiego Forum Konsumentów
Moderatorka: dr Aleksandra Musielak – Dyrektorka Departamentu Rynku Cyfrowego, Konfederacja Lewiatan
11.50 – 12.05 Prezentacja nowej platformy skarg konsumenckich autorstwa Fundacji Konsumentów
- Paweł Rokicki – Fundator i Dyrektor Zarządzający, Fundacja Konsumentów
12.10 – 12.25 PRZERWA Przerwa kawowa
12.30 – 12.45 Sesja pytań i odpowiedzi
Wystąpienie gościa specjalnego
12.50 – 13.50 Panel dyskusyjny
Jaki będzie konsument jutra? – zachowania konsumenckie w erze e-commerce
- Jak wygląda ściezka zakupowa w polskim internecie?
- Efekt ROPO (Research Online Purchase Offline)
- Porównywarka cenowa jako pomosc pomiędzy miękkim PR
- W jakim kierunku zmierzają nawyki zakupowe konsumentów?
- Kim jest polski konsument?
Prelegenci:
- Jakub Stefański – Head of Product, CX, DEX & Pricing, Amazon
- Grzegorz Miś – Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów AQUILA, Powiatowy Rzecznik konsumentów we Wrocławiu
- Marcin Wolnicki – Sales Manager, Ceneo
- Przedstawiciel biznesu
Moderatorka: Agnieszka Plencler – Prezeska Forum Konsumentów
13.55 – 15.05 Panel dyskusyjny
Same day delivery
- SDD w ujęciu globalnym, europejskim i polskim
- SDD jako trend czy faktyczna potrzeba klientów w Polsce
- Czy SDD może mieć wpływ na rozwój MŚP w Polsce
- SDD a decyzje zakupowe konsumentów
- Jaki konsument korzysta z SDD i co najczęściej kupuje
- Bariery i wyzwania SDD w Polsce
Prelegenci:
- Aleksandra Borycka – Head of Marketplace, Amazon
- dr hab. Arkadiusz Kawa, Dyrektor Łukasiewicz – Poznańskiego Instytutu Technologicznego
- Mirosław Gral – Wiceprezes, Partner, Last Mile Experts
- Przedstawiciel Poczty Polskiej
Moderatorka: Izabela Stanisławiszyn, Public Policy Operations Manager, Amazon
15.10 – 15.25 „Żyj oryginalnie. Podrobione rzeczy. Podrobiony styl, czyli kilka słów o kampanii informacyjno-świadomościowej Forum Konsumentów i Amazon”
- Agnieszka Plencler – Prezeska Forum Konsumentów
15.30 – 16.00 Podsumowanie i zamknięcie konferencji
- Grzegorz Baczewski – Dyrektor Generalny, Konfederacja Lewiatan
Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w konferencji oraz podzielenia się swoim doświadczeniami i komentarzami odnośnie praw konsumenckich w przestrzeni online.