Termin 14/06/2022 godzina 10:00
Rejestracja http://ikongr.es/c/smzvyrgx
W ostatnich latach mamy do czynienia w Polsce z niezwykłym wzrostem rynku e-commerce; pandemia nadała mu jeszcze większego tempa. Stymulowała wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych mających być nowym źródłem przewag, a podmioty dotąd mocno osadzone w tradycyjnym handlu, zaczęły przenosić swoje zasoby do sieci.
Co to oznacza dla rynku – producentów i dystrybutorów, ale i konsumentów? Czy pandemiczne trendy okażą się trwałymi zmianami? Klienci dokonujący e-zakupów oczekują coraz sprawniejszej obsługi, szybszych dostaw, bezpłatnych zwrotów czy odroczonych płatności. To również czynniki mocno wpływające na wszystkich uczestników rynku
e-commerce, zarówno globalnych i regionalnych, jak i tych zagospodarowujących nisze.
Podczas konferencji, w gronie praktyków rynku i ekspertów, zastanowimy się nad przyszłością e-handlu, legislacją w tym zakresie oraz technologiczną transformacją i ułatwieniami w ekspansji zagranicznej dzięki cyfryzacji zakupów. Zastanowimy się także, czy i na ile firmy mocno obecne w e-commerce odpowiadają na wyzwania środowiskowe i dążenia do neutralności klimatycznej, a także na nowe postawy konsumentów – coraz wrażliwszych społecznie i środowiskowo oraz ceniących transparentność marek.
Mamy nadzieję, że zechcą Państwo wziąć udział w konferencji, dzieląc się swymi doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat rynku e-commerce.
14 czerwca 2022:
10:00 – 10:10 Otwarcie konferencji
- Grzegorz Baczewski, Dyrektor generalny, Konfederacja Lewiatan
- Członek zarządu DHL Parcel Polska
10:10 – 10:35 Sztuczna inteligencja w e-commerce.
Rozmowa z gościem specjalnym:
Prof. Aleksandra Przegalińska, futurolożka, filozofka, prorektor ds. współpracy z zagranicą w Akademii Leona Koźmińskiego
Rozmowa na temat nowych rozwiązań w handlu elektronicznym, które automatyzują procesy, ułatwiają wybór konsumentom (wyświetlanie podobnych produktów, chatboty, wyszukiwanie głosowe). Kwestia etycznej sztucznej inteligencji (np. reklama personalizowana w sklepach on-line, transparentność i brak stronniczości używanych rozwiązań technologicznych opartych o uczenie maszynowe).
10:45 – 11:05 Opodatkowanie sprzedaży e-commerce – trochę trudności, wiele ułatwień
Nowe zasady opodatkowania e-commerce w obrocie międzynarodowym to kolejny pakiet wyzwań i obowiązków dla podatników. Jak pokazuje doświadczenie ostatnich miesięcy – dla wielu przedsiębiorców to przede wszystkim zestaw trudności i dodatkowych komplikacji. Czy zatem unijny projekt pod nazwą „pakiet e-commerce” tworzy dla podatników korzyści, które były jego celem? Niewątpliwie tak – nawet jeśli nie są aż tak spektakularne jak wynikało to z zapowiedzi. Nie wszystko wciąż działa idealnie a część regulacji wymaga pilnych zmian. Jednak im dłużej żyjemy z pakietem e-commerce tym więcej dostrzegamy realnych korzyści z jego wprowadzenia. Czego więc powinniśmy oczekiwać w najbliższej
Prelegenci:
- Tomasz Michalik, Doradca podatkowy, partner w MDDP Michalik Dłuska Dziedzic
i Partnerzy - Przemysław Pruszyński, Doradca podatkowy, dyrektor Departamentu Podatkowego, Sekretarz Rady Podatkowej, Konfederacja Lewiatan
11:05 – 11:30 Płatności odroczone
Jak reagują na nie konsumenci, jakie jest zainteresowanie, jakie wyzwania wiążą się
z wdrożeniem rozwiązania, czy ta opcja jest warunkiem zrobienia zakupów na platformie sprzedażowej, jakie typy produktów i usług najczęściej obejmuje, do jakiego typu konsumenta adresowane są te rozwiązania, jak działa to rozwiązanie (czy jest ono łatwe i szybkie
i intuicyjne).
- skąd wzięły się płatności odroczone i jak należy je promować;
- skali popularności rozwiązania (dane na temat rynku, profilu klienta sięgającego po to rozwiązanie, różnic w rozwiązaniach oferowanych przez rynek);
- plusy i minusy stosowania płatności odroczonych;
- jak płatności odroczone przyjęły się w świecie e-commerce;
- czego możemy spodziewać się w obszarze płatności odroczonych w najbliższej przyszłości (megatrendy)
Prelegenci:
- Ewa Bednarz, redaktorka, Rzeczpospolita (TBC)
- Witold Litaszewski, Dyrektor Departamentu Finansowania Konsumenckiego, BLIK
- Aleksandra Musielak, Dyrektorka Departamentu Rynku Cyfrowego, Konfederacja Lewiatan
- Jacek Uryniuk, redaktor naczelny CASHLESS.PL (TBC)
Moderacja: Paweł Oksanowicz, autor, redaktor, dziennikarz
11:40 – 12:35 Ekspansja na nowe rynki w obszarze e-commerce
Z jakimi wyzwaniami mierzy się platforma handlowa/dostawca usług kurierskich, kiedy wchodzi na rynki zagraniczne lub gdy firma z zagraniczna wkracza do Polski. Jakie powinny być pierwsze kroki (jak się przygotować, w jakich obszarach zrobić trzeba research, o czym należy się dowiedzieć najpierw), jak wybrać kraj do ekspansji (co decyduje o atrakcyjności danego obszaru – klienci/kwestie podatkowe/bliskość kulturowa, bliskość geograficzna), jakich błędów unikać (co się sprawdziło, a co zdecydowanie było stratą czasu), jakie plusy/możliwości daje ekspansja na nowy rynek (oprócz oczywistych)
Prelegenci:
- dr hab. Grzegorz Mazurek, Rektor Akademii Leona Koźmińskiego
- Joanna Bandera – Sikorska, Kierownik ds. cen i analiz rynkowych, DHL Parcel
Moderacja: Paweł Oksanowicz, autor, redaktor, dziennikarz
12:45 – 13:05 Prezentacja/rozmowa –> kwestie prawne
13:15 – 14:10 Czy cena i termin dostawy to wszystko? E-sklep, do którego chcemy wracać
14:20 – 15:05 Jak rozwiązania technologiczne i IT wspierają handel w sieci?
Niezwykły rozwój i tempo wzrostu w ostatnim czasie, e-commerce zawdzięcza w dużej mierze innowacjom technologicznym, w tym platformom pozwalającym w szybkim tempie uruchomić sprzedaż w sieci, ale też dokonywać transakcji finansowych, planować i zarządzać logistyką dostaw, prognozować wolumen sprzedaży czy zarządzać zasobami i dostawami. Większość rozwiązań jest niewidoczna dla końcowego klienta, lecz ma kolosalny wpływ na sprawność obsługi, jakość całego procesu zakupów i dostaw, serwis, procedury zwrotów etc. Jak zatem technologiczne zaplecze wspiera biznes e-handlu, w jakim zakresie determinuje kierunki jego rozwoju, na ile może sprawnie odpowiadać na trendy oraz optymalizować koszty, a więc i efektywność tego biznesu?
15:15-16:00Green czy greenwashing w e-biznesie
W dążeniu do neutralności klimatycznej przedsiębiorcy mają postawione bardzo ambitne wyzwania i sprecyzowane czasowo cele, w tym środowiskowe, m.in. w związku
z opublikowaniem pakietu reform legislacyjnych znanych pod nazwą „GOTOWI na 55 (ang. FIT for 55). Nie każdemu jednak przyświeca wspólne dobro naszej planety, ale z uwagi na fakt, że teraz wszyscy są „green”, „eco” czy „prośrodowiskowi”, to przecież nie można być tym „gorszym”. I tak właśnie powstał greenwashing, czyli strategia marketingowa, której celem jest stworzenie mylnego wrażenia, że stosująca ją firma i jej produkty są przyjazne dla środowiska. Co ciekawe, z greenwashingiem mamy do czynienia, gdy firma poświęca więcej czasu i środków na promowanie swojego ekologicznego wizerunku, niż na rzeczywiste proekologiczne działania. Pokażmy więc, jak odróżnić specjalnie prowadzone działania na rzecz środowiska od zwykłego marketingowego oszustwa. Porozmawiajmy o nowych regulacjach i nowych obowiązkach. Zapytajmy naszych partnerów i ekspertów jak to jest być „green”
Prelegenci:
- Dariusz Bąk, Pełnomocnik zarządu ds. jakości, DHL Parcel Polska
- Ludwik Kotecki, Członek Rady Polityki Pieniężnej (TBC)
- Irek Sudnik, Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu Dr Irena Eris S.A.
Moderacja: Roksana Kozłowska, Koordynatorka pracy Rady ds. Zielonej Transformacji / Managerka Projektu, Konfederacja Lewiatan
16:05-16:15 Podsumowanie i zakończenie konferencji
- Kuba Giedrojć, Zastępca Dyrektora Generalnego, Konfederacja Lewiatan
- Członek zarządu DHL Parcel Polska
15 czerwca 2022:
Wystąpienie gościa specjalnego: Dr Maciej Kawecki, Prezes Instytutu Polska Przyszłości
im. S. Lema w Warszawie (TBC)
10:00 – 11:00 Warsztat:
Pakiet VAT e-commerce rok po wejściu w życie – co działa, a co nie działa i jak sobie z tym radzić w praktyce
Już prawie od roku funkcjonuje unijny pakiet VAT e-commerce, który zrewolucjonizował opodatkowanie sprzedaży e-commerce w kanale B2C. Ale jak w praktyce działają nowe zasady podatkowe do sprzedaży wewnątrzunijnej i czy uproszczenie w ramach jednej rejestracji na VAT to zawsze uproszczenie? Z jakimi kwestiami mierzyli się przez ten roku podatnicy wdrażając nowe zasady opodatkowania? I czy powinniśmy już być przygotowani na kolejne zmiany podatkowe?
Prowadzenie: Magdalena Jaworska, ekspert w zakresie podatku VAT, MDDP Michalik Dłuska Dziedzic i Partnerzy
11:00 – 12:00 warsztat 2 BLIK
Prowadzenie: Magdalena Kubisa, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu w PSP, BLIK
12:00 – 13:00 warsztat 3
13:00 – 14:00 warsztat 4