W dniach od 29 marca do 16 kwietnia mieszkańcy Krakowa będą mogli przekonać się o komforcie jazdy najpopularniejszym modelem autobusu bateryjnego firmy Solaris. Operacyjność Urbino 12 electric w codziennym ruchu miejskim będzie testowana przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie przetestuje bateryjne Urbino 12 electric w regularnym ruchu pasażerskim. We flocie MPK Kraków dostępnych jest już ponad 70 bateryjnych Solarisów o długościach 8,9, 12 i 18 metrów. Teraz przewoźnik ma możliwość wypróbowania najnowszej wersji modelu – testowy egzemplarz został wyprodukowany w styczniu tego roku. Możliwości operacyjne autobusu będą sprawdzane do 16 kwietnia.
„Mamy przyjemność dostarczać autobusy miejskie dla MPK Kraków właściwie od początków funkcjonowania firmy Solaris, już ponad 20 lat. Teraz przewoźnik może przetestować nowo wyprodukowany Urbino 12 electric, bogato wyposażony w funkcjonalności, które z jednej strony wspierają pracę kierowcy, a jednocześnie – wpływają na komfort jazdy pasażerów. Serdecznie zachęcam mieszkańców Krakowa do korzystania z naszego pojazdu, który będzie wykorzystywany na liniach 169,124 i 424”, powiedział Krzysztof Musiał, Dyrektor Sprzedaży Regionu Południowo-Wschodniego.
Urbino 12 electric wyposażony jest w baterie Solaris High Energy, o łącznej pojemności ponad 500 kWh. Ładowanie pojazdu może odbywać się zarówno poprzez złącze plug-in, jak i z użyciem pantografu. W autobusie wykorzystano nowoczesne oświetlenie LED oraz wydajną klimatyzację. System akustyczny AVAS imituje dźwięk silnika spalinowego przy niskich prędkościach, informując o nadjeżdżającym pojeździe. Kierowca realizuje swoje zadania przewozowe w wygodnej kabinie typu zamkniętego, z wysokimi szybami. W autobusie zamontowany został również system MobilEye Shield+, który ostrzega prowadzącego, gdy w tzw. „martwych polach” widzenia pojawi się rowerzysta, pieszy lub motocyklista.
Model Urbino 12 electric został dotychczas sprzedany w liczbie 1100 egzemplarzy, skonfigurowanych zgodnie z wymaganiami przewoźników w 107 europejskich miastach.