W Ferrodo Computer stawiamy na synergię oprogramowania i biznesu. Już od 30 lat tworzymy rozwiązania ERP, które każdego dnia rozwijają, optymalizują i wspomagają biznes. Mogą wspomóc także Twój biznes!
Potrzeby firm się różnią – dzięki systemowi Ferrodo ERP realizujemy sprawnie i kompleksowo nie tylko procesy kadrowe, księgowe, handlowe czy magazynowe. Optymalizujemy też logistykę, nawet jeśli stoją za nią skomplikowane procesy. Trudne zadania dają jednak najwięcej satysfakcji, dlatego chcielibyśmy podzielić się krótką historią z ciekawego, lecz ambitnego wdrożenia, które zrealizowaliśmy dla jednego
z liderów na rynku dystrybucji produktów FMCG w Polsce.
Stawiając na jeszcze większą wygodę klientów w trakcie zakupów, wspomniana sieć wdrożyła nowoczesne rozwiązanie logistyczne. Celem projektu była instalacja wag najazdowych na halach zakupowych. Należało przygotować sprawny i automatyczny system weryfikacji zakupów, który szybko i wygodnie sprawdzi wózek z zakupami klienta. Taki, przy którym wystarczy wjechać wózkiem na wagę i podążać
za wskazówkami na ekranie.
Jaka była w tym nasza rola? Dość kluczowa – wymagająca fuzji potrzeb z nowoczesnymi rozwiązaniami IT. Stworzyliśmy dedykowaną aplikację obsługującą wagi najazdowe, wraz z komunikatami i awaryjnym procesem do realizacji (jeśli wykryta będzie niezgodność). Aplikacja dedykowana to jednak nie koniec – proces sprzedaży wymagał rozbudowy systemu o funkcjonalność rejestracji wózków klientów, z których każdy ma własny numer i ciężar. Aby sprawnie reagować na potencjalne niezgodności z wag najazdowych, opracowaliśmy także nowy proces rekontroli wózka, realizowany w stworzonej przez nas aplikacji mobilnej.
Proces wdrożenia trwał kilka miesięcy – pierwszy etap rozpoczął się w marcu 2021 roku. Zainstalowano wtedy pierwsze trzy wagi, kontrolowane przez nasze oprogramowanie. Po pozytywnych testach przystąpiono do kolejnych wdrożeń. W szybkim tempie wagi były zainstalowane w 159 hurtowniach na terenie kraju. Od tego czasu skontrolowano elektroniczne ponad 1,5 milionów wózków, a liczba ta wciąż rośnie.
Efekty wdrożenia pojawiły się szybko: czas obsługi klienta skrócił się o połowę, a ilość ręcznych kontroli nawet o 80%. Zmniejszyło to jednocześnie liczbę błędów ludzkich, przy manualnym skanowaniu towaru. W dosłownym znaczeniu przekłada się to lepszą analitykę zakupów i mniejsze straty, w tym finansowe.
Sumarycznie dzięki powyższemu wdrożeniu, zakupy w hurtowniach są jeszcze przyjemniejsze! A logistyka efektywniejsza. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią tych zmian i wspierać sektor FMCG.