Aktywność Związku

Solaris realizuje dostawy na autobusy wodorowe w kolejnym niemieckim mieście

Solaris realizuje kolejne dostawy autobusów wodorowych na rynku niemieckim. Tym razem odbiorcą jest miejski przewoźnik w Kerpen, który zamówił łącznie aż 26 sztuk Solarisów Urbino 12 hydrogen. Producent dostarczył już do Kerpen dwie pierwsze sztuki, zaliczając tym samym debiut na ulicach tego miasta. Dostawy pozostałych pojazdów zaplanowano na 2025 rok.

Solaris, wiodący europejski producent autobusów wodorowych dostarczy do REVG Kerpen łącznie 26 nowoczesnych autobusów wodrowych Urbino 12 hydrogen. Pełna realizacja zamówienia ma nastąpić w 2025 roku. To pierwsza współpraca między Solarisem a operatorem transportu publicznego z siedzibą w Kerpen.

„Jesteśmy zaszczyceni, że możemy dostarczyć do Kerpen nasze najnowocześniejsze autobusy napędzane wodorem – to kolejny ważny moment w ewolucji sektora transportowego. Wybór REVG Kerpen potwierdza zaangażowanie operatora w pionierskie rozwiązania w zakresie zrównoważonego transportu. To kolejne miasto, z którym możemy wspólnie podążać w kierunku bardziej ekologicznej przyszłości, napędzanej innowacjami i odpowiedzialnością za środowisko” – powiedział Christian Goll, Dyrektor Zarządzający Solaris Deutschland. 

Zamówione autobusy będą wyposażone w wodorowe ogniwa paliwowe o mocy 70 kW generujące energię elektryczną bezpośrednio na pokładzie autobusu. Za zasilanie odpowiedzialne będą centralne silniki elektryczne. Ponadto autobusy wodorowe Urbino wyposażone zostaną w baterie Solaris High Power, które będą miały zadanie wspomagać pracę ogniw paliwowych w godzinach szczytu.

Rosnące zainteresowanie technologią wodorową w całej Europie, szczególnie w segmencie transportu bezemisyjnego, jest oczywiste. Solaris jest największym producentem autobusów wodorowych w Europie z udziałem w rynku sięgającym 44,5% tylko w 2023 roku. Ta technologia cieszy się szczególnym zainteresowaniem na rynku niemieckim, który aktywnie inwestuje w autobusy napędzane energią z wodoru. Autobusy Solaris Urbino hydrogen z powodzeniem jeżdżą już w takich miastach jak Kolonia, Wuppertal, Hofolding, Weimar, Frankfurt, Gross-Zimmern, Aschaffenburg i obszar metropolitalny Monachium. Kolejne kontrakty są w trakcie realizacji, już wkrótce zasilając floty takich miast, jak Krefeld, Güstrow, Gross-Gerau, Hamburg, Gummersbach i Duisburg.