Solaris wygrał z Chińczykami

Krajowa Izba Odwoławcza unieważniła wybór chińskiej firmy BYD Auto na dostawcę 10 autobusów elektrycznych dla Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie (MZA). Polski Solaris twierdził, że były oferowane po cenie dumpingowej.

– Na podstawie zgromadzonego materiału dowodowego, izba uznała, że wykonawca (BYD – red.) wezwany do złożenia wyjaśnień w zakresie oferowanej ceny, złożył wyjaśnienia niepotwierdzające, że jego cena nie jest rażąco niska – uzasadniał decyzję Andrzej Niwicki, przewodniczący składu orzekającego.

Rynek autobusów elektrycznych dopiero raczkuje. Dlatego warszawski kontrakt na 10 sztuk był gigantem nie tylko w skali Polski, ale i Europy. Dotychczas zamówienia publiczne opiewały na pojedyncze sztuki.

Do MZA wpłynęły tylko dwie oferty. Zwyciężyła chińska firma BYD Auto z ceną 15,6 mln zł netto. Solaris złożył ofertę na 21,9 mln zł netto. Bezpośrednio po ogłoszeniu przetargu rynek szacował, że będzie on wart 25-30 mln zł netto.

Zmiana w radzie nadzorczej

To nie jedyna informacja z Solarisa. Carsten Fox odszedł z rady nadzorczej produkującej autobusy Solaris Bus & Coach.Z początkiem czerwca 2014 r. na stanowisku przewodniczącego nadzoru zastąpił go Ryszard Petru, który 17 lutego 2014 r. — po czterech dniach od powołania — zrezygnował z kierowania nadzorem PKP.

Wcześniej był partnerem w firmie doradczej PwC. Do 2011 r. pracował jako dyrektor zarządzający w pionie analiz, strategii i relacji inwestorskich w PKO Banku Polskiego. Wcześniej był dyrektorem BRE Banku ds. strategii i nadzoru właścicielskiego. W latach 2001-04 pracował w Banku Światowym jako ekonomista ds. Polski i Węgier, a w latach 1997-2000 był doradcą Leszka Balcerowicza, ówczesnego ministra finansów.

Źródło: Puls Biznesu

dyplom
Wielkopolski Związek Pracodawców Lewiatan
ul. Grunwaldzka 104
60-307 Poznań
tel. 61 657 60 51
tel. 691 98 68 68
biuro@wzp.org.pl
www.wzp.org.pl
konfederacja lewiatan
Copyright by MindsEater