Gazowa nowość Solarisa
Do niskowejściowej oferty polskiego producenta dołączył kolejny model: przegubowe Urbino 18 zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG).
Dzięki temu modelowi flota autobusów w wersji low entry (LE) firmy składa się już z 6 pojazdów. W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów producent z Bolechowa zbudował Solarisa Urbino 18 LE CNG – swój pierwszy niskowejściowy autobus przegubowy zasilany sprężonym gazem ziemnym. Pojazd napędzany jest silnikiem Cummins ISLG EEV 320 o mocy 234,8 kW, spełniającym normę emisji spalin EEV. 8 zbiorników zamontowanych na dachu pomieści łącznie do 1 712 l gazu. Prototypowy pojazd wyposażono w tzw. pakiet skandynawski obejmujący m.in. dodatkową izolację sufitu, ścian bocznych, kabiny kierowcy czy też wydajny system ogrzewania oraz ogrzewania postojowego. Wewnątrz zamontowano fotele firmy STER z pasami i zagłówkami. Autobus powstał właśnie z myślą o rynkach skandynawskich, gdzie takie połączenie podwozia i napędu jest szczególnie popularne.