Wystartowała kampania „Twarze przedsiębiorczości”

Rozpoczęła się  kampania społeczna „Twarze przedsiębiorczości” nawiązująca do motywu przewodniego tegorocznego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. Wspiera ją Konfederacja Lewiatan.

Hasło Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości 2014 to „Przedsiębiorczość ma wiele twarzy”. Dlaczego? – Po pierwsze, chcemy przekonać Polaków, że przedsiębiorczość jest dla wszystkich i że warto być przedsiębiorczym, to znaczy aktywnym, pracowitym i wytrwałym – w każdym wieku i w każdych okolicznościach. Po drugie, że przedsiębiorcy to nie tylko prezesi wielkich korporacji, ale przede wszystkim osoby prowadzące działalność na niewielką skalę, mikro- i mali przedsiębiorcy, o których nie przeczytamy na pierwszych stronach gazet. Często nie rozumiemy, jak wiele dobrego robią ci ludzie na rzecz polskiej gospodarki i dobrobytu nas wszystkichmówi Justyna Politańska, prezes Fundacji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce.

Tymczasem wizerunek przedsiębiorców nadal nie należy do najlepszych i często ma wydźwięk pejoratywny. Jeśli o przedsiębiorcach mówi się w pozytywnym kontekście – najczęściej przywoływane są wciąż te same przykłady. Mówi się tylko o najbardziej spektakularnych sukcesach, nagradza wciąż te same, znane z mediów twarze. – Cieszymy się, gdy słyszymy o tak wielkich osiągnięciach, ale mamy wrażenie, że na uznanie zasługuje wiele osób spoza tego wąskiego grona. To czasem nasi sąsiedzi, lokalni przedsiębiorcy. Czasem właściciele wielkich firm, którzy nie brylują w mediach, mimo że dają pracę setkom osób czy wspierają lokalną społeczność. Chcemy uświadomić im i ich otoczeniu, że to, co robią, to powód do dumy. Że niełatwa ścieżka, jaką podąża przedsiębiorca, to coś wyjątkowego, wymagającego determinacji i ogromnej pracy. Dlatego zainicjowaliśmy kampanię społeczną „Twarze Przedsiębiorczości” – mówi Adam Kądziela, koordynator kampanii.

Aby wziąć udział w kampanii wystarczy za pośrednictwem dedykowanej przedsięwzięciu strony internetowej przesłać zdjęcie wraz z informacją odnośnie własnej działalności.

– Liczymy, że w kampanii zechcą wziąć udział ci, którzy reprezentują różne formy przedsiębiorczości – biznesmani czy menedżerowie, ale też osoby prowadzące z sukcesem jednoosobową działalność gospodarczą oraz aktywne społecznie. Chcemy przez to pokazać, jak pozytywną rolę w społeczeństwie lokalnym może odegrać przedsiębiorczość. Zdjęcia będą też jasnym przekazem, że każdy z nas może być przedsiębiorczy – dodaje Politańska.

Z historiami znanych i mniej znanych przedsiębiorców, którzy wezmą udział w kampanii będzie można zapoznać się na www.twarzeprzedsiebiorczosci.pl. Najciekawsze z nich będą opisywane szerzej, także w mediach społecznościowych.

Kampania jest pierwszym wydarzeniem z cyklu promującego Światowy Tydzień Przedsiębiorczości – międzynarodowe przedsięwzięcie, podczas którego ludzie na całym globie biorą udział w bezpłatnych szkoleniach, debatach czy konkursach pozwalających im odkryć w sobie przedsiębiorczy potencjał. Dzięki zaangażowaniu setek partnerów każdego roku tysiące osób mogą dowiedzieć się m.in. tego, jak założyć i prowadzić własną działalność gospodarczą, pozyskiwać środki finansowe na rozwój firmy czy zaplanować jej promocję. Poprzednie edycje ŚTP objęły honorowym patronatem instytucje takie, jak Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, PARP czy Komisja Europejska, a tylko w 2013 roku w organizowanych w całej Polsce wydarzeniach wzięło udział ponad 80 tysięcy osób. Więcej informacji na www.tydzienprzedsiebiorczosci.pl i www.gew.co.

 

dyplom
Wielkopolski Związek Pracodawców Lewiatan
ul. Grunwaldzka 104
60-307 Poznań
tel. 61 657 60 51
tel. 691 98 68 68
biuro@wzp.org.pl
www.wzp.org.pl
konfederacja lewiatan
Copyright by MindsEater