Elektryczny Solaris w Paryżu

Solaris Bus & Coach podpisał z francuskim przedsiębiorstwem transportu publicznego Régie autonome des transports Parisiens (RATP) kontrakt na testy Urbino 12 electric. Autobus elektryczny Solarisa w nowym designie będzie użytkowany w Paryżu przez dwa miesiące. Projekt ma ścisły związek z planami RATP, które zakładają, że od 2025 r. operator będzie posiadał w swojej flocie wyłącznie pojazdy bezemisyjne.

Zgodnie z podpisaną umową, nowe Urbino 12 electric zostanie po raz pierwszy zaprezentowane szerokiej publiczności podczas Konferencji Klimatycznej ONZ (30 listopada – 11 grudnia 2015 r.) w stolicy Francji. Następnie pojazd będzie testowany w regularnym ruchu pasażerskim na dwóch paryskich liniach. Paryskie przedsiębiorstwo transportu publicznego planuje do końca roku 2025 całkowicie zrezygnować z autobusów zasilanych konwencjonalnymi silnikami spalinowymi, dlatego nowy Solaris Urbino 12 electric stanowi dla RATP odpowiednią propozycję.Autobus elektryczny, który zawita do Paryża bazuje na konstrukcji, mającego premierę podczas targów IAA 2014 Nutzfahrzeuge w Hanowerze, nowego Urbino 12. Szkielet nowego pojazdu jest lżejszy i sztywniejszy od poprzednika, a przy tym został wykonany z materiału o wysokiej odporności na korozję. Urbino zostanie wyposażone w baterie o pojemności 240 kWh oraz system ładowania plug-in. Dodatkowo Solaris dostarczy zewnętrzną ładowarkę o mocy 80 kW.

Kolejną innowacją jest zamontowana w autobusie napędowa oś elektryczna ZF AVE 130 trzeciej generacji, wyposażona w dwa silniki trakcyjne umieszczone w piastach. Takie rozwiązanie dodatkowo obniża wagę autobusu oraz zwiększa przestrzeń pasażerską. W połączeniu z elektrycznym wyposażeniem firmy Medcom oś ma zapewniać cichą jazdę, płynne przyspieszanie oraz hamowanie.
Autobus będzie posiadał ponad 30 miejsc siedzących, z czego 16 z niskiej podłogi. Przestrzeń pasażerska zostanie wyposażona w LED-owe oświetlenie. Również światła zewnętrze wykorzystają tę technologię. Wysoko umiejscowione miejsce pracy kierowcy wraz obniżonym pasem przedniej szyby ma gwarantować odpowiednią widoczność oraz kontakt z pasażerami. Urbino 12 electric otrzyma również intuicyjny w obsłudze pulpit dotykowy.

Bezemisyjne autobusy elektryczne Solarisa wożą już pasażerów w Niemczech (m.in. w Brunszwiku, Hamburgu, Dreźnie i Düsseldorfie), Polsce (w Warszawie, Jaworznie i Ostrołęce) oraz Szwecji (Västerås). Wkrótce wyjadą również m.in. na ulice Barcelony.

 

dyplom
Wielkopolski Związek Pracodawców Lewiatan
ul. Grunwaldzka 104
60-307 Poznań
tel. 61 657 60 51
tel. 691 98 68 68
biuro@wzp.org.pl
www.wzp.org.pl
konfederacja lewiatan
Copyright by MindsEater