Solaris podbija Europę. Polskie elektryczne autobusy jeżdżą już po Berlinie

Cztery autobusy elektryczne firmy Solaris już kursują w Berlinie. Obsługują one liczącą ponad 6 kilometrów trasę linii 204. Prowadzi ona od Berlińskiego Uniwersytetu Technicznego do Dworca Suedkreuz i liczy 18 przystanków. Została ona tak poprowadzona, aby bezemisyjne autobusy stanowiły wsparcie dla bardzo ważnych punktów przesiadkowych całej metropolii – informuje polski producent autobusów.

Już dwie trzecie ruchu pasażerskiego obsługiwanego przez przewoźnika Berliner Verkehrsbetriebe odbywa się z wykorzystaniem środków transportu napędzanych elektrycznie. Większość pasażerów porusza się po Berlinie metrem oraz tramwajami, ale również czterema promami wykorzystującymi energię słoneczną.

Bardzo się cieszę, że jazdy testowe berlińskich elektrobusów zakończyły się sukcesem. Teraz razem z naszymi znakomitymi partnerami zadbamy o to, aby cztery bezemisyjne Urbino 12 electric pokazały swoje zalety również w regularnym ruchu pasażerskim

– powiedział dr Andreas Strecker, prezes zarządu spółki Solaris.

Cztery Urbino 12 electric wyprodukowane dla Berlina wyposażone są w system szybkiego ładowania indukcyjnego. Dzięki temu pojazdy potrzebują zaledwie kilku minut na doładowanie baterii. Energia uzupełniana jest za pomocą stacji indukcyjnych, zlokalizowanych w obu końcowych punktach linii nr 204.

Elektryki Solarisa wyposażone są w silnik mocy 160 kW, który gwarantuje dynamiczne przyspieszanie oraz prędkość maksymalną 65 km/h.

Berlińskie Urbino 12 electric to autobusy całkowicie bezemisyjne, co oznacza, że nie wydzielają szkodliwych dla zdrowia spalin. Dodatkowo odznaczają się prawie bezszelestną i pozbawioną drgań jazdą.

Wszystkie pojazdy elektryczne stołecznego przewoźnika BVG, w tym również elektryki Solarisa, są ładowane wyłącznie „zielonym prądem”, czyli energią pochodzącą z odnawialnych źródeł. Wprowadzenie na linię czterech elektrycznych Solarisów oznacza redukcję emisji CO2 rzędu około 260 ton rocznie. Aby otrzymać podobny efekt, należałoby zelektryfikować około 250 poruszających się po Berlinie samochodów osobowych.

Każdy z nowych Urbino 12 electric jest bardzo cichy, gdyż emituje hałas nie większy niż samochód osobowy. Dla zachowania ostrożności autobusy zostały wyposażone w głośniki zewnętrzne, przez które kierowca może poinformować osoby stojące na przystanku o nadjeżdżającym elektrobusie.

Podobne elektryczne Solarisy kursują już po Warszawie. Stołeczny przewoźnik kupił 10 sztuk takich pojazdów, które kursują linią 222 jeżdżącą Traktem Królewskim.

dyplom
Wielkopolski Związek Pracodawców Lewiatan
ul. Grunwaldzka 104
60-307 Poznań
tel. 61 657 60 51
tel. 691 98 68 68
biuro@wzp.org.pl
www.wzp.org.pl
konfederacja lewiatan
Copyright by MindsEater