Solaris dostarczy autobusy łódzkiemu MPK. Za 95 milionów złotych

MPK – Łódź Sp. z o. o. podpisała z konsorcjum firm Solaris Bus & Coach oraz Millennium Leasing umowę najmu 40 autobusów na okres 10 lat wraz z pakietem serwisowym. Wartość kontraktu to blisko 95 mln zł, podało MPK-Łódź.

„Zamówienie dotyczy dostawy do MPK-Łódź Spółka z o.o. 20 niskopodłogowych autobusów miejskich w wersji dwunastometrowej oraz 20 autobusów przegubowych o długości osiemnastu metrów. Będą to doskonale znane już mieszkańcom Łodzi Solarisy Urbino, tym razem wyposażone w ekologiczne silniki spełniające restrykcyjną normę emisji spalin Euro 6. Ponadto pojazdy będą posiadać rozbudowany system monitoringu” – czytamy w komunikacie.

Podpisana umowa zakłada nie tylko wynajem Solarisów Urbino na okres 10 lat, ale także pełen pakiet serwisowy i utrzymania autobusów. W praktyce oznacza to, że przewoźnik płaci za gotowość techniczną floty, tłumaczy MPK-Łódź.

„Zgodnie z warunkami kontraktu dostawy autobusów rozpoczną się 18 tygodni po podpisaniu umowy. Oznacza to, że pierwsze nowe Solarisy przyjadą do Łodzi w listopadzie, zaś całość zamówienia zostanie dostarczona jeszcze w tym roku. Tym samym liczba Urbino sprzedanych do łódzkiego MPK wzrośnie łącznie do 154 pojazdów. MPK-Łódź Spółka z o.o. pierwszych pięć autobusów marki Solaris kupiło już w 2000 roku” – czytamy dalej.

Solaris Bus & Coach S.A. jest czołowym w Europie, polskim producentem autobusów miejskich Solaris Urbino, trolejbusów Solaris Trollino, autobusów międzymiastowych Solaris InterUrbino, autobusów specjalnych oraz tramwajów Solaris Tramino. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wytworzyła ponad 12 000 autobusów, które jeżdżą po drogach 29 krajów w blisko 600 miastach. Solaris Bus & Coach S.A. to firma rodzinna, jej założycielami i właścicielami są Solange i Krzysztof Olszewscy. Firma zatrudnia 2300 osób w Polsce i blisko 500 osób w swoich zagranicznych oddziałach.

Przez pewien czas właściciele sami mieszkali w uruchomionej w 1995 roku fabryce. Dokładnie – w wydzielonej na jej terenie części biurowej. Było warto. Trzy lata później fabryki mieli już dwie. Kolejna, produkująca szkielety autobusów, powstała w Środzie Wielkopolskiej.

Pierwszy, wyprodukowany przez Solarisa autobuss Urbino 12 bazował na produkowanym na licencji Neoplanie 4016. Olszewscy w 2001 roku zrezygnowali jednak ze skojarzeń z niemiecką marką i zmienili nazwę na Solaris Bus & Coach. Znakiem rozpoznawczym stał się wymyślony przez Solange zielony jamnik. Jak tłumaczyła w jednym z wywiadów – jamniki są długie i niskopodłogowe ze względu na krótkie łapy. Tak, jak autobusy Solaris. Kolor miał symbolizować ekologię.

dyplom
Wielkopolski Związek Pracodawców Lewiatan
ul. Grunwaldzka 104
60-307 Poznań
tel. 61 657 60 51
tel. 691 98 68 68
biuro@wzp.org.pl
www.wzp.org.pl
konfederacja lewiatan
Copyright by MindsEater