Premiery Solarisa na targach IAA w Hanowerze

Największe europejskie targi pojazdów użytkowych IAA (21-29 września) w Hanowerze, będą miejscem światowej premiery nowej generacji autobusu hybrydowego Solaris oraz napędzanego gazem ziemnym nowego Urbino 12 CNG.

W bieżącym roku Solaris obchodzi 20. urodziny. Tegoroczny sezon targowy upłynie również pod znakiem okrągłego jubileuszu.

Pierwsze Solarisy nowej generacji jeżdżą po europejskich drogach od połowy ub.roku. Ponad 600 egz. pojazdów można spotkać w kilkudziesięciu miastach. Liczba kontraktów na nowe Urbino wzrasta. Oprócz standardowych spalinowych autobusów, na bazie nowej generacji, producent zbudował już pojazdy elektryczne i niskowejściowe. Dwa ostatnie zostały zaprezentowane po raz pierwszy podczas zeszłorocznych targów Busworld w belgijskim Kortrijk. Za kilka tygodni zaprezentowane zostaną premiery – hybrydowy Urbino 12 Hybrid oraz Urbino 12 CNG napędzany gazem ziemnym.

Prezentowana podczas IAA hybrydowa nowość Solarisa wyposażona jest w szeregowy system hybrydowy HybriDrive amerykańskiego producenta BAE Systems.

Silnik elektryczny zasilany jest energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności (Cummins ISB4.5E6 / 210 KM) i niskim zużyciu oleju napędowego. Ekologiczny – w części elektryczny – napęd pozwala na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji. W nowym hybrydowym Urbino Solaris oferuje opcjonalnie możliwość zamontowania systemu Stop-and-Go, który wyłącza pracę silnika spalinowego podczas postoju na przystanku oraz umożliwia odjechanie z przystanku w trybie bezemisyjnym, a także system Arrive-and-Go, który dodatkowo wyłącza pracę silnika spalinowego już podczas podjeżdżania autobusu do przystanku. Dzięki tym rozwiązaniom pojazd wg przeprowadzonych testów jest w stanie zaoszczędzić do 20% paliwa potrzebnego analogicznie przy konwencjonalnym napędzie.

12-metrowe Urbino CNG wykorzystuje cechy konstrukcji Solarisa nowej generacji.

Jednostkę napędową stanowi tu silnik marki Cummins ISLG o mocy 320 KM Euro6 sprzężony ze skrzynią biegów VOITH Diwa6. Wzdłużnie montowane na dachu gazowe butle kompozytowe oferują przewoźnikom pojemność do 1 875 l i tym samym większy zasięg.

W Hanowerze zostanie zaprezentowany także bateryjny nowy Urbino o standardowej długości.Elektrobus miał swoją premierę na targach Busworld 2015 w Kortrijk w Belgii. Prezentowany w Hanowerze pojazd wyposażony będzie w baterie o pojemności 240 kWh, ładowane za pomocą umieszczonego na dachu pantografu oraz poprzez tradycyjne złącze plug-in. Dokładnie ten sam egzemplarz rywalizował w tym roku o tytuł Bus of the Year 2017. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone pod koniec sierpnia. W ostatnim czasie Solaris zrealizował kolejne zamówienia na elektryczne Urbino z Hanoweru, Hamburga oraz z Tampere w Finlandii.

Niebawem polski producent przedstawi kolejne modele niskopodłogowych pojazdów w nowej odsłonie. Jeszcze na październikowych targach Transexpo w Kielcach, pokaże nowość w klasie MIDI Urbino 10,5 nowej generacji z silnikiem Cummins ISB6.7 E6 o mocy 209 kW. Nieco później planowana jest premiera nowego Trollino 12.

dyplom
Wielkopolski Związek Pracodawców Lewiatan
ul. Grunwaldzka 104
60-307 Poznań
tel. 61 657 60 51
tel. 691 98 68 68
biuro@wzp.org.pl
www.wzp.org.pl
konfederacja lewiatan
Copyright by MindsEater