Solaris dostarczy autobusy łódzkiemu MPK. Za 95 milionów złotych

MPK – Łódź Sp. z o. o. podpisała z konsorcjum firm Solaris Bus & Coach oraz Millennium leasing umowę najmu 40 autobusów na okres 10 lat wraz z pakietem serwisowym. Wartość kontraktu to blisko 95 mln zł, podało MPK-Łódź.

„Zamówienie dotyczy dostawy do MPK-Łódź Spółka z o.o. 20 niskopodłogowych autobusów miejskich w wersji dwunastometrowej oraz 20 autobusów przegubowych o długości osiemnastu metrów. Będą to doskonale znane już mieszkańcom Łodzi Solarisy Urbino, tym razem wyposażone w ekologiczne silniki spełniające restrykcyjną normę emisji spalin Euro 6. Ponadto pojazdy będą posiadać rozbudowany system monitoringu” – czytamy w komunikacie.

Podpisana umowa zakłada nie tylko wynajem Solarisów Urbino na okres 10 lat, ale także pełen pakiet serwisowy i utrzymania autobusów. W praktyce oznacza to, że przewoźnik płaci za gotowość techniczną floty, tłumaczy MPK-Łódź.

„Zgodnie z warunkami kontraktu dostawy autobusów rozpoczną się 18 tygodni po podpisaniu umowy. Oznacza to, że pierwsze nowe Solarisy przyjadą do Łodzi w listopadzie, zaś całość zamówienia zostanie dostarczona jeszcze w tym roku. Tym samym liczba Urbino sprzedanych do łódzkiego MPK wzrośnie łącznie do 154 pojazdów. MPK-Łódź Spółka z o.o. pierwszych pięć autobusów marki Solaris kupiło już w 2000 roku” – czytamy dalej.

Solaris Bus & Coach S.A. jest czołowym w Europie, polskim producentem autobusów miejskich Solaris Urbino, trolejbusów Solaris Trollino, autobusów międzymiastowych Solaris InterUrbino, autobusów specjalnych oraz tramwajów Solaris Tramino. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wytworzyła ponad 12 000 autobusów, które jeżdżą po drogach 29 krajów w blisko 600 miastach. Solaris Bus & Coach S.A. to firma rodzinna, jej założycielami i właścicielami są Solange i Krzysztof Olszewscy. Firma zatrudnia 2300 osób w Polsce i blisko 500 osób w swoich zagranicznych oddziałach.

Przez pewien czas właściciele sami mieszkali w uruchomionej w 1995 roku fabryce. Dokładnie – w wydzielonej na jej terenie części biurowej. Było warto. Trzy lata później fabryki mieli już dwie. Kolejna, produkująca szkielety autobusów, powstała w Środzie Wielkopolskiej.

Pierwszy, wyprodukowany przez Solarisa autobuss Urbino 12 bazował na produkowanym na licencji Neoplanie 4016. Olszewscy w 2001 roku zrezygnowali jednak ze skojarzeń z niemiecką marką i zmienili nazwę na Solaris Bus & Coach. Znakiem rozpoznawczym stał się wymyślony przez Solange zielony jamnik. Jak tłumaczyła w jednym z wywiadów – jamniki są długie i niskopodłogowe ze względu na krótkie łapy. Tak, jak autobusy Solaris. Kolor miał symbolizować ekologię.

Solaris dostarczy autobusy łódzkiemu MPK. Za 95 milionów złotych

 

dyplom
Wielkopolski Związek Pracodawców Lewiatan
ul. Grunwaldzka 104
60-307 Poznań
tel. 61 657 60 51
tel. 691 98 68 68
biuro@wzp.org.pl
www.wzp.org.pl
konfederacja lewiatan
Copyright by MindsEater